joi, 29 martie 2012

Masoneria şi Neotemplarismul


Masoneria şi Neotemplarismul

“Il matto ha un`idea fissa, e tutto quello che trova gli va bene per confermarla. Il matto lo riconosci dalla liberta che si prende nei confronti del dovere di prova, dalla disponibilita` a trovare illuminazioni. E, prima o poi, il matto tira fuori i Templari”
Umberto Eco, Il pendolo di Foucault

Avea să fie Heinrich Cornelius Agrippa von Nettesheim, esoterist german ce a trăit în anii `500, cel care dădea o nouă interpretare istoriei Templarilor. Acesta susţinea faptul că , judecătorii care s-au ocupat de cazul Templarilor  nu au greşit ȋn a susţine că, membrii Ordinului Cavaleresc al Templarilor erau dedicaţi practicilor magice. Mai mult decât atât, Cornelius vedea acest lucru ca fiind unul pozitiv.

Heinrich Cornelius Agrippa von Nettesheim


Timpurile erau ȋn continuă schimbare şi Templarii apăreau acum în postura de gânditori liberi, ȋndrăgostiţi de ştiinţele magice (considerate în acele vremuri, anii `500, adevărate ştiinţe) şi deţinători ai unui adevăr iniţiatic.

Sigiliul Ordinului Cavaleresc al Templarilor


Această nouă perspectivă s-a propagat cu rapiditate în ambientele Masoneriei şi nu a durat mult până când membrii acesteia au acceptat-o ca fiind valabilă. Templarul devine astfel, un exemplu de om care sfidează convenţiile, pentru a se ridica în noi planuri spirituale.

În articolul viitor: Templarii şi Iluminismul. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu