Masoneria şi Neotemplarismul
“Il matto ha un`idea fissa, e tutto
quello che trova gli va bene per confermarla. Il matto lo riconosci dalla
liberta che si prende nei confronti del dovere di prova, dalla disponibilita` a
trovare illuminazioni. E, prima o poi, il matto tira fuori i Templari”
Umberto Eco, Il pendolo di Foucault
Avea
să fie Heinrich Cornelius Agrippa von Nettesheim, esoterist german ce a trăit în
anii `500, cel care dădea o nouă interpretare istoriei Templarilor. Acesta susţinea
faptul că , judecătorii care s-au ocupat de cazul Templarilor nu au greşit ȋn a susţine că, membrii
Ordinului Cavaleresc al Templarilor erau dedicaţi practicilor magice. Mai mult
decât atât, Cornelius vedea acest lucru ca fiind unul pozitiv.
Heinrich Cornelius Agrippa von Nettesheim |
Timpurile
erau ȋn continuă schimbare şi Templarii apăreau acum în postura de gânditori
liberi, ȋndrăgostiţi de ştiinţele magice (considerate în acele vremuri, anii
`500, adevărate ştiinţe) şi deţinători ai unui adevăr iniţiatic.
Sigiliul Ordinului Cavaleresc al Templarilor |
Această
nouă perspectivă s-a propagat cu rapiditate în ambientele Masoneriei şi nu a
durat mult până când membrii acesteia au acceptat-o ca fiind valabilă.
Templarul devine astfel, un exemplu de om care sfidează convenţiile, pentru a
se ridica în noi planuri spirituale.
În
articolul viitor: Templarii şi Iluminismul.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu